Magyar Megmaradásért

Nem adjuk fel

 

Cs2017May25

2008. Július 17., Csütörtök 06:08

Jó hír: A csoki védi a szívet

Írta:  Ismeretlen
Értékelés:
(4 szavazat)
Egy frissen közzétett áttekintő tanulmány szerint a csokoládé, a szójafehérje és a zöld tea speciális hatást gyakorol a szív- és érrendszerre.  

A tudósok már évek óta tudják, hogy a számos élelmiszerben - gyümölcsökben, zöldségekben, gyógynövényekben, gabonafélékben és csokoládéban - megtalálható flavonoidok szívbarát alkotóelemek. Ezúttal a hatás hátterében álló mechanizmust próbálták kideríteni.

A kutatók összefüggést kerestek a flavonoidokban gazdag ételek és a kardiovaszkuláris (szív-érrendszeri) rizikótényezők - például a magas vérnyomás - között, és megállapították, hogy bizonyos ételek speciális jótékony hatással rendelkeznek. Ezek az antioxidáns hatású flavonoidok lassítják, vagy megelőzik az oxidatív folyamatokat, melyeket a szabadgyökök indítanak el, és sejtkárosodáshoz, szívbetegség és más egészségügyi problémák kialakulásához vezetnek- írja a MediPress.

A mostani vizsgálatban Dr. Lee Hooper a norwichi Kelet-Angliai Egyetem kutatója és munkatársai 133 a témában megjelent - tehát a flavonoidok és a kardiovaszkuláris rizikótényezők (magas koleszterinszint, magas vérnyomás és társaik) közti összefüggésről szóló - közlemény után vonták le következtetéseiket.

A csokoládé- vagy kakaófogyasztás növelte az úgynevezett áramlás-mediálta értágulatot, mely azt jelenti, hogy megfelelő a véráramlás a vénákban. Emellett a vérnyomás értéke is - a szisztolés (magasabb) hattal, a diasztolés (alacsonyabb) 3,3-del - csökkent, ám az úgynevezett "rossz"-koleszterin szintje, vagyis az LDL-koleszterin koncentrációja nem változott. A szójafehérje csaknem két higanymilliméterrel csökkentette a diasztolés vérnyomásértéket, de nem javította a "jó-koleszterin-", azaz a HDL-koleszterinszintet. A hatások kizárólag szójafehérje fogyasztása esetén figyelhetők meg, más szójatermékek esetében nem. A rendszeres zöldteafogyasztás csökkentette a rossz-koleszterin szintjét, ám a feketetea megemelte mind a szisztolés (5,6-del), mind a diasztolés (2,5-del) vérnyomásértéket.

Minél több információ lát napvilágot a flavonoidokkal kapcsolatban, annál valószínűbb, hogy egyik ételről sem derül majd ki, hogy csodaszer lenne, viszont számos élelmiszerről bizonyítják be, hogy hasznos a szívünknek és ereinknek, magyarázta Hooper, aki a The American Journal of Clinical Nutrition júliusi számában publikálta az áttekintő tanulmányt.

A tanácsa pedig egyszerű: fogyasszuk a számunkra szimpatikus flavonoidokban gazdag ételeket, például sok-sok gyümölcsöt és egy kis magas kakaótartalmú étcsokoládét. Emellett természetesen ott vannak az alapvető ételek - a hagyma, zöldtea és időnként egy pohár vörösbor - melyeket mindenképp érdemes rendszeresen fogyasztani.

 STOP

 

Megjelent: 5940 alkalommal

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Új írások

Jó honlapok

Oldalainkat 303 vendég és 0 tag böngészi

Látogatók

Hungary 67.7%Canada 1%
Romania 5.8%Serbia 0.8%
United States 5.1%Switzerland 0.4%
Russian Federation 3.1%Kuwait 0.3%
Germany 2.7%Czech Republic 0.2%
Ukraine 2.6%Australia 0.2%
Slovakia 2.2%Italy 0.2%
United Kingdom 1.7%France 0.2%
Austria 1.6%Netherlands 0.2%
Sweden 1.5%Belgium 0.1%

Today: 660
This Week: 4251
Last Week: 4813
This Month: 19059
Last Month: 22041
Total: 1520095

Belépés