Magyar Megmaradásért

Nem adjuk fel

 

Szo2014Nov01

2013. Május 29., Szerda 16:25

Nyírfanedv - A nyírfa folyékony kincse a nyírvíz - A nyírfacukor

Írta:  Rozsnyai Henriett
Értékelés:
(7 szavazat)

 A nyírfacukor

Mi is az a nyírfacukor?

A nyírfacukor fehér, édes, kristályos szénhidrát, egy természetes cukorféle. Íze, megjelenése szinte teljesen azonos a hagyományos kristálycukoréval, az emberi szervezetre gyakorolt élettani hatása viszont épp az ellenkezője. A nyírfacukor fogyasztása önmagában nem vezet elhízáshoz, jótékony hatással van fogainkra, lúgosítja szervezetünket, nem kell inzulin a hasznosításhoz, gyorsítja az emésztési folyamatokat és segíti a kiválasztást.

Felnőttek, gyermekek, cukorbetegek, várandós kismamák, fogyni vágyók és candida-diétán lévők is egyaránt biztonsággal fogyaszthatják.

A nyírfacukor A nyírfacukor előnyei/tulajdonságai:

  • Enyhíti a természetellenes éhségérzetet
  • Csökkenti a cukor és szénhidrát iránti vágyat
  • Elősegíti az emésztési folyamatokat, gátolja a székrekedést
  • Alacsonyan tartja és segít stabilizálni a vércukorszintet
  • Nem növeli a test inzulin szükségletét
  • Alacsony kalória és felszívódó szénhidrát tartalom
  • Lassítja a fogszuvasodást, a fogkőképződést, csökkenti a lepedékképződést
  • Nem táplálja a kártékony baktériumokat szervezetünkben
  • Igazoltan használható a gombás fertőzések, a Candida esetén is
  • Lúgosító, méregtelenítő hatású
  • Elősegíti a kalcium és B vitaminok felszívódását

A nyírfacukor egy 5 szénatomos cukor, amely nagy tömegben a növényi sejtek felépítésében vesz részt.

A nyírfacukor nem hagyományos "-óz", hanem a magyar (és egyben nemzetközi latin) "-itol" végződésű cukrok közé tartozik. Ezeknek szerkezetükből adódó jellemzőjük, hogy jobban ellenállnak hőnek, savaknak, lúgoknak. Rendkívül stabil vegyületek, emiatt lassabban is emésztődnek, és nem minden baktérium képes megemészteni őket.

A nyírfacukor kémiai meghatározása rendkívül egyszerű. Kémiai neve xylitol, ami a görög xyl(lon): fa, ami a nyírfára utal + -itol: egy stabilabb kémiai cukorfélét jelentő végződés összetételéből származik. Ez pontosan így és sehogy máshogy nem jelenti a nyírfacukrot.

A nyírfacukor eredetileg nyírfakéreg rostjaiból előállított, köznapi értelemben vett cukor, amely kémia képlete alapján az öt szénatomos cukrok egyik csoportjába tartozik. Képlete: C5H12O5

Cukor hasznosítás és az inzulin

A vércukor feldolgozását a szervezet döntése alapján az inzulin szabályozza, mely az összes cukrot kivonja a vérből. Azáltal, hogy a vércukrot a sejtekhez juttatja, minden azonnali energiaigényt képes kielégíteni. A többiből feltölti az izmokban és a májban lévő szénhidrátraktárakat, majd a fennmaradó felesleges vércukrot zsírrá alakítja és eltárolja. Mindez - ha koncentrált cukorról van szó - rendkívül megterhelő folyamat.

A szervezetünk számára a hasznosabb összetett szénhidrátok - mint például a különböző keményítő vagy rosttartalmú élelmiszerek - megemésztéséhez sokkal több idő kell és lassabban szívódnak fel. Így, ezek nem terhelik a szervezetet és nem járulnak hozzá annak jellemzően modern civilizációs leépüléséhez, hanem valóban táplálják azt. A nyírfacukor, szerkezetéből adódóan összetett szénhidrátként emésztődik meg.

Az emésztési folyamat a szájüregben kezdődik. A nyírfacukor gyorsan keveredik a nyállal és a benne található emésztőenzimekkel. A nyelés után az a nyírfacukor a gyomorba kerül. A gyomor, mely egyfajta ételtároló tartályként is funkcionál a szervezetben, összegyűjti az elfogyasztott táplálékot és kis adagokban bizonyos időközönként továbbítja a bélrendszerbe.

A vékonybélben, ahol a szénhidrát-emésztés legnagyobb része végbemegy, az összetett keményítő enzimek hatására először egyszerűbb cukrokká alakul. A vékonybélbolyhok sejtjei tovább bontják ezeket a cukrokat glükózzá, melynek egy része helyben, másik része távolabbi bélszakaszon szívódik fel.

Nyírfacukor, mint egészséges szénhidrát

A nyírfacukor különösen lassan emészthető szénhidrát, mely több különböző vegyületen keresztül alakul át glükózzá. Ez időigényes folyamat, ezért a nyírfacukor alig van hatással a szervezet vércukor szintjére. A teljes emésztési ciklus folyamán a nyírfacukornak nagyjából 25%-a képes átalakulni glükózzá és felszívódni a vérben. A nyírfacukor maradék 75%-a továbbhalad a bélrendszerben és más emésztési folyamatokban vesz
részt, mellyel további folyamatos energiát biztosít szervezetünknek.

Cukorbetegeknek

A XX. század közepétől, az étrendünkben jelentősen megnövekedő cukor és a csökkenő rost tartalom következtében a diabétesz kialakulásának esélye közel kétszeresére emelkedett.

1. A betegségről dióhéjban

A diabétesz - vagy köznapi nevén a cukorbetegség - a szervezet anyagcseréjének krónikus megbetegedése, a vércukorszint szabályozásának károsodása. Kialakulásának oka a hasnyálmirigy által termelt inzulin nevű hormon hiánya, vagy a szervezet inzulinnal szembeni érzéketlensége, esetleg mindkettő. Ha egy cukorbeteg túl sok finomított cukrot, vagy szénhidrátot fogyaszt, vérében megnő a cukor mennyisége. A hasnyálmirigynek aktív inzulintermeléssel kellene válaszolnia, de épp ez a szabályozási mechanizmus hiányzik a diabéteszben szenvedő betegeknél. A vércukorszint emelkedése olyan további problémákat eredményez, mint például a magas koleszterinszint, magas vérnyomás, magas vérzsírszint, szívelégtelenség. Ugyanakkor, korai stádiumában felismerve, megfelelő, fegyelmezett életvitel mellett, a betegség kezelhető, a betegek szinte normális életet élhetnek.

Napjainkra – a modern tudományok, felfedezések következményeként – eljutottunk oda, hogy ne kelljen mellőznünk az édes íz harmóniája által kiváltott élvezetet, csupán az általunk elfogyasztott cukor fajtáját kell gondosan megválasztani. Erre jelent megoldást a NYÍRFACUKOR.

2. A Glikémiás (GI) index:

A Glikémiás indexet (GI) eredetileg a cukorbetegek vércukorszintjének mérésére/ellenőrzésére fejlesztették ki. Az index azt mutatja, hogy egy adott élelmiszerben lévő szénhidrát milyen gyorsan szívódik fel a szervezetben – minél alacsonyabb a táplálék GI értéke, annál kevesebb glükózt juttat a véráramba, így a hasnyálmirigynek is kevesebb inzulint kell termelnie ahhoz, hogy a glükóz eljusson a sejtekhez. Minél kevesebb inzulin termelődik, annál kevesebb zsírt raktároz el a szervezet.

A Glikémiás index szempontjából az élelmiszereket három nagy csoportra lehet osztani: a 0-55 közöttiek alacsony, az 56-69-ig terjedők közepes, míg a 70-től 100-ig terjedő tartományba tartozók fogyasztása magas vércukorszint emelkedéssel jár. Összehasonlításként: a hagyományos barna- és fehércukrok glikémiás indexe 68-100 között helyezkedik el, vagyis a lehető legmagasabb, ezzel ellentétben a nyírfacukor indexe 7.

Számos klinikai kísérlet igazolja, hogy a nyírfacukrot a szervezet rendkívül lassan dolgozza fel, és nem teljes mennyiségben. A nyírfacukor nem okoz hirtelen változást a vércukorszintben: sem annak emelkedését, sem csökkenést nem váltja ki; inkább stabilizálja, alacsonyan tartja azt. A diabéteszben szenvedők – a nyírfacukor használatával – úgy fogyaszthatnak édes ételeket, hogy vércukorszintjük nem emelkedik meg. A nyírfacukor emésztéséhez nincs szükség inzulinra.

Egy 1981. július 21-én publikált kutatás szerint, kísérletképpen 14 inzulint használó résztvevő kapott 30g nyírfacukorral vagy 30g szőlőcukorral édesített reggelit, miközben folyamatosan ellenőrizték szervezetük reakcióit. A különbség látványos volt. A szőlőcukrot fogyasztó egyéneknél a vércukor szint és az inzulin iránti szükség növekedése azonnal mérhető volt. A 30 g nyírfacukor fogyasztása azonban semmilyen azonnali mellékhatást nem okozott. A további mérések 1 óra, illetve 2 óra elteltével megerősítették, hogy a nyírfacukor emésztése és hatása a vércukorszintre egyenértékű a keményítővel, diabéteszesek számára teljesen biztonságos.

3. Nyírfacukor fogyasztása cukorbetegeknek

A nyírfacukorral készült ételek az egységes nemzetközi élelmiszer higiéniai követelményeket tartalmazó szabályozás alapján, hivatalosan is megjelölhetők a cukorbetegek által fogyasztható megkülönböztető jelzéssel.

A cukorbetegségénél fontos, hogy egy adott terméknek mennyi a szénhidrát tartalma. A nyírfacukor 25%-a szívódik fel a közvetlenül szénhidrátként, viszont a teljes emésztési ciklus során további 13-25% vesz részt közvetve a szénhidrátok emésztésében, ezáltal befolyásolva a szénhidrát/energia háztartást. A cukorbetegek esetében, függetlenül attól, hogy a betegség mély fázisáról beszélünk, 50% szénhidrátot kell beszámítani, azaz 100g nyírfacukor 50g szénhidrátot jelent.

Azoknak, akik a cukorbetegség gyógymódját keresik, javasoljuk, hogy orvosukkal konzultálva tájékozódjanak a nyírfacukor fogyasztásának előnyeiről, élettani hatásairól. Sokan szenvednek attól, hogy nem biztosak benne, miért kell lemondaniuk kedvenc ételeikről, italaikról.

Egy olyan étrend, amely kevés finomított szénhidrátot (például a fehérliszt és abból készült tészták, pékáruk és más hasonlók) tartalmaz, nyírfacukorral kombinálva, hosszútávon stabil inzulinszintet biztosít és csökkenti az inzulin injekciók szükségességét.

A fogak megóvásáért

A szakértők a fogszuvasodásról évek óta mint népbetegségről beszélnek. Ma már olyan globális népbetegségként van számon tartva, mely a fogak romlását, fájdalmakkal járó fogbélbetegségeket, a fogak idő előtti elvesztését okozza és csecsemőktől az idős korúakig a Föld szinte teljes lakosságát érinti a. Okai összetettek, de a legfőbb kockázatot a cukros ételek napi többszöri fogyasztása és a fogápolási kultúra hiányos volta jelenti.

A szájüreg, és ezen belül a fogak, a szervezet első védelmi vonalát jelentik a különféle fertőzésekkel, megbetegedésekkel szemben. A védelmi mechanizmus gyengesége pedig számos közismert megbetegedés kialakulásának tényezője. A nyírfacukor fogyasztásával nem csak a fogszuvasodás előzhető meg, hanem a már károsodott fogak állapota is javítható. Továbbá, a csontok erősségét, sűrűségét és ásványi anyag tartalmát is pozitívan befolyásolja, így nemcsak a fogszuvasodás, hanem a csontritkulás is késleltethető, sőt, kellő odafigyeléssel és más kiegészítőkkel együtt talán meg is előzhető.

Tudományos megfigyelések arra is rávilágítottak, hogy azok az édesanyák, akik nyírfacukrot fogyasztanak, illetve ilyen tartalmú rágógumit használnak a szoptatás ideje alatt, csökkentik a fogszuvasodást okozó baktériumok kialakulásának esélyét gyermekeik szájában. Az így felnövő gyermekek esetében lényegesen kevesebb fogprobléma adódik.

A nyírfacukor jelentős mértékben segíti fogaink épségének megóvását, mivel:

  • megakadályozza a szájban lévő baktériumok savtermelését,
  • helyre képes hozni a már károsodott fogzománcot,
  • csökkenti a lepedék lerakódását.

A fogszuvasodást általában azok a szájüregben található baktériumok okozzák, melyek felveszik és lebontják az elfogyasztott cukrot. A hat szénatomos cukrok (répacukor, gyümölcscukor, nádcukor, szőlőcukor) fogyasztásával tehát nő az említett baktériumok száma. Ezek a baktériumok a cukor lebontása közben olyan savat/savakat termelnek, melyek gyengítik a fogzománcot és így fogszuvasodást eredményeznek. Az öt szénatommal rendelkező nyírfacukrot a baktériumok nem képesek lebontani, így sav sem tud termelődni, következésképpen a fogszuvasodás megelőzhető, illetve a száj PH értéke egyensúlyban tartható.

Számos tanulmány kimutatta, hogy a nyírfacukor rendszeres használata elősegíti a fogzománcból kivont ásványi anyagok visszaépülését, különösen az éppen kialakulóban lévő kis lyukak esetében. Mivel a szájban lévő lepedék PH értéke a baktériumok meghiúsult savtermelése miatt nem csökken, az ásványi anyagok kioldása is megakadályozódik, sőt, bizonyos esetekben a lyukak belsejének, felületének erősítésével, az anyagok visszaépülése is megvalósulhat.

A nyírfacukor rendszeres fogyasztásával a lepedék (mely a szájüregben található baktériumok élőhelye) lerakódása megelőzhető, ezáltal is csökkentve a fogszuvasodás kialakulásának veszélyét.

Természetesen, a nyírfacukor önmagában nem tudja megakadályozni a fogszuvasodáshoz és más, szájhoz kötődő betegségek kialakulását, így javasoljuk, hogy:

  • rendszeresen (évente minimum kétszer) keresse fel fogorvosát
  • étkezések után mindig, de naponta legalább kétszer mosson fogat
  • minimum havonta cseréljen fogkefét
  • mellőzze a hagyományos cukor használatát, és naponta 3-5 alkalommal használjon nyírfacukor tartalmú rágógumit étkezések után vagy között
  • lefekvés előtt egyen meg kb. 5 g nyírfacukrot (kb. fél kávéskanál).

További jótékony hatások

1. Lúgosító, méregtelenítő hatás

A szervezet sav-bázis egyensúlyának helyreállítása és fenntartása lényeges eleme az egészséges életmódnak. Az enyhén lúgos nyírfacukor a teljes emésztési ciklus folyamán kifejti jótékony hatását és lúgosítja szervezetünket.

Az európai lakosság több mint 8%-a szenved különböző mértékű székrekedéstől. Ez nemcsak az immunrendszert gyengítheti, de számos egyéb betegséghez is vezethet. A nyírfacukor természetes módon fokozza a bélműködést, gátolja a székrekedést, amivel segíti a lerakódások, salakanyagok kiürülését, elősegítve szervezetünk méregtelenítését.

2. Hatékonyság gombás fertőzések, Candida esetén

A Candida gomba egyfajta élesztőgomba, ami természetes módon is jelen van szervezetünkben. Erős antibiotikumok, stressz, dohányzás, túlzott cukorfogyasztás, fogamzásgátló tabletta hosszú távú szedése előidézhet egy olyan állapotot, melyben ezek a gombák túlzottan elszaporodnak, számos betegséget okozva.

A nyírfacukor, ellentétben a Candidát tápláló hagyományos cukorral, nem nyújt táptalajt ennek a gombának. Egy 1975-ös finn kísérlet bizonyítja, hogy a különböző Candida Albicans törzsekhez folyamatosan 5% nyírfacukrot adagolva, szaporodásuk nagymértékben lelassult. Tehát, Candida kúrán lévők is korlátlanul fogyaszthatják.

3. Jótékony hatás a bakteriális megbetegedéseknél

A természetes nyírfacukor számos baktériumtörzsnek egyáltalán nem nyújt táptalajt, így bizonyítottan képes megvédeni bennünket a már említett fogromlástól, csökkenteni a húgyúti fertőzések, a felső légúti betegségek, az asztma tüneteit. Megakadályozza, hogy a baktériumok túlnyomó része megtapadjon az orrüreg szöveteiben, így hatásos segítség az orrmelléküreg gyulladása ellen. Mindennapi használata 40%-kal csökkenti a középfülgyulladás gyakoriságát. Enyhébb lefolyású betegségekben a nyírfacukor még az antibiotikumot is helyettesítheti.

4. Kollagén termelés fokozása, B vitamin felszívódásának elősegítése

A bőr rugalmasságát a kollagén nevű fehérje biztosítja. A kor előrehaladtával a kollagén egyre merevebb lesz, veszít nedvességtartalmából, és a folyamat következtében a bőr elvékonyodik, ráncossá válik. A nyírfacukor fokozza szervezetünk kollagén termelését és fiatalítja, rugalmasabbá teszi a már meglévő kollagént. Elősegíti a B vitamin
felszívódását is, ami köztudottan javítja a bőr, haj és köröm állapotát,
kondícióját.

Hogy készül házilag a nyírfából a nyírfacukor?


Forrás: http://antalvali.com/nyirfanedv.html  /  http://www.nyirfacukor.hu/mi_is_az_a_nyirfacukor

(2. oldal / 2)
Megjelent: 4461 alkalommal

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Új írások

Jó honlapok

Oldalainkat 166 vendég és 0 tag böngészi

Látogatók

Hungary 71%Austria 0.9%
Romania 5.3%Kuwait 0.8%
Russian Federation 3.8%Sweden 0.5%
Ukraine 3.3%Switzerland 0.3%
United States 2.1%Japan 0.3%
Slovakia 2.1%France 0.2%
Germany 2.1%Australia 0.2%
United Kingdom 1.7%Spain 0.2%
Canada 1.6%Italy 0.2%
Serbia 0.9%Netherlands 0.2%

Today: 33
This Week: 3241
Last Week: 5364
This Month: 33
Last Month: 21671
Total: 761210

Belépés