Magyar Megmaradásért

Nem adjuk fel

 

H2017Jul24

2011. November 26., Szombat 12:50

Egy lehetséges kiút a mesterséges válságból

Írta:  Velorex
Értékelés:
(9 szavazat)
Hungaro, az országos-helyi pénz A Kossuth rádió mostanában mintha nem lenne annyira kormány-közelien „pórázon tartott", mint volt a vörös-uralom alatt. A franc tudja, de mintha megcsapta volna a főszerkesztőket is a tudatosodás és az ébredés szele...

Talán így fordulhatott elő, hogy olyan – az alternatív médiában és a nemzeti oldalon méltán ismert – embereket is meg mernek már szólítani, mint Bogár László, le merik adni Árpi barátunk interjúját a deviza-alapú hitelezés bűntényéről, és nyíltan mernek beszélni a madzagon rángatott valuták/devizák helyetti helyi pénzek sikeréről is. (Hallatlan pimaszság elvtársak!)

A minap ugyanis megszólaltattak helyi pénzek tekintetében jártas embereket a Kossuthon, amit szinte alig merek még most is elhinni. Nem véletlen a kiakadás emberek, ugyanis egy egyre terjedőben lévő, jól megszervezett, független helyi pénz egyenesen a végét jelentheti a globalista háttérhatalom több évszázados világuralmi terveinek, ugyanis a nemzetek ezáltal visszaszerezhetnék az elrabolt nemzeti önrendelkezésük egy igen nagy szeletét, és a pénz visszakerülhetne a jól megérdemelt helyére: újra közvetítő eszköz lenne, semmi más.

Soproni_kekfrank

A helyi pénzekről bizonyára sokan hallottak már, Drábik János is sokat foglalkozott már vele, most mégis megpróbálnám összefoglalni az egyre aktuálisabbá váló témát, segítségül hívva a Kossuthon elhangzottakat is.

Először is le kell szögezzük: alkalmazását tekintve két féle helyi pénzt ismerünk:

1. Lokális, régióra korlátozott

2. Országos

A lokális helyi pénz nagyon leegyszerűsítve olyan, mintha én szétvagdosnék egy papírt, majd rárajzolnék néhány jelet (tehát kibocsájtok), ezután megegyeznék veled, hogy Te is fogadd el ezt, mint az áru csereértékének közvetítő eszközét. Ilyen lokális helyi pénz már több is alakult Magyarországon, név szerint néhány:

- Rábaközi Tallér

- Soproni Kékfrank (erről már mindenki hallott)

- Bicskei forint

- Balatoni korona

- Mosoni korona

- Stb.

A lokális helyi pénznek az a legnagyobb előnye – a lokál-patrióta életérzésen túl – , hogy egy adott térség életét fellendítheti válság idején, e közvetítő jel segítségével közvetlenül létrejöhet a kapcsolat a termelő, a kereskedő és a fogyasztó között, teljesen függetlenül az országok gazdaságát másodpercek alatt (!) lerombolni képes bankárbűnözőktől. A lokális helyi pénznek viszont az a legnagyobb hátránya, hogy a szomszéd faluban már fabatkát sem ér. Rábaközben a Kékfrank csak gyújtósnak jó. Ebből a szempontból tehát csak nagyon ideiglenes, életmentő megoldásként képzelhető el a helyi pénzek bővebb alkalmazása Magyarország esetében.

Mondjuk Németországban kb. 600 lokális helyi pénz „üzemel", kisebb-nagyobb sikerekkel, náluk valószínűleg nem életbevágó okok miatt jöttek létre, hanem inkább praktikusságból. A legismertebb a Chiemgauer.

A szórványos, egymástól független, és egymással alkalmazhatatlan regionális pénzektől eltérően egy országosan működő, államilag kibocsájtott helyi pénznek azonban már nagyon komoly gazdaságélénkítő szerepe lehet, sőt továbbmegyek: az egyetlen jó megoldás lehet a jelenlegi világháborúban!

Az országos helyi pénz alkalmazása tulajdonképpen egyet jelent egy duális gazdaság működésével, ahol az import áruk részére létezik egy konvertibilis (magyarul: aljas módon agyonspekulálható) pénznem, de e mellett létezik egy nem konvertibilis fizető eszköz is teljes országos lefedettségben, amivel szinte minden helyben megtermelt áruval történő kereskedelem lehetséges.

Ennek előnye nem kicsi:

- hihetetlen lendülettel erősíti a helyi gazdaság vérkeringését,

- az import áruk térhódítása és ezáltal a multinacionális vállalatok piacszerzése nem működik olyan hatékonyan

- pótolja a szintén mesterségesen forinthiányos gazdaságunkat, likviditásnövelő

- árfolyam-független: magyarul független a wall-street-i világbűnözőktől

- bármelyik nemzeti piaci szereplő használhatja, az egész ország „elfogadóhely"

- stb.

A helyi pénzeknek „kifelé" nincsen jelentősége és szerepe, tehát ezzel nem tudunk vásárolni még egy db CD lemezt sem, de senki nem beszél arról, hogy ez leváltaná a konvertibilis forintot. A kettőt együttesen kellene alkalmazni, az import árukra forintot, és minden más belső termelésre és kereskedelemre helyi pénzt.

Ilyen duális gazdaság, országos helyi pénz működik immár 75 éve kiválóan Svájcban, ahol a konvertibilis valuta a mindenki számára ismert svájci frank, a nem konvertibilis pénznem pedig a WIR (wirschaftsring). http://kekfrank.hu/hirek.php#hir03

És ugye vitán felüli, hogy Svájc egy sikeres ország? Sokan tévesen azt hiszik, hogy a bankrendszer miatt erős a svájci nemzetgazdaság, de ez nem igaz. A bankrendszer általi svájci jövedelem a költségvetést növeli, de a nemzetgazdaságot a WIR tartja erősen szükség esetén

És ha hisszük, ha nem, már létezik egy elég komolynak tűnő elképzelés a magyar WIR létrehozására is! Ugyanis ilyen országos lefedettségű helyi pénz szeretne lenni a HUNGARO néven futó eszköz is: http://hungaropiac.hu/

Jelenleg az építőipari szolgáltatásokban van jelentősége, de megpróbálják átültetni a Hungaro-t az élelmiszeriparba is. Nem tudom, hogy pontosan kik állnak e mögött (az MLM-ből kinőtt Bódis Krisztián?), de a névválasztás tetszik, az ötlet nagyon jó, és remélem, hogy ebből tényleg lesz is valami.

Állami akarat nélkül persze nem igazán megy ez sem... Ehhez viszont a „magyar" elitnek ki kellene jönni a róccsildok seggéből egy kis friss levegőt szívni.

Fentieken túlmenően működik még egy vicces nevű, ám igen dicséretes és ígéretesnek tűnő internetes szerveződés is, a suska-kör. http://www.suska.hu/ Tanulmányozzátok.

Egy biztos: szándékosan generált válságok idején a barter (közvetítő eszköz nélküli közvetlen cserekereskedelem), és a helyi pénzek alkalmazása elkerülhetetlen, és életszerű (lásd pl. a Szovjetunió felbomlását követően kialakult káoszt, amit csak ezek a megoldások tettek élhetőbbé az orosz népek számára).

(Zárójelben jegyzem meg, hogy tulajdonképpen a helyi pénzekhez hasonló elven működnek az étkezési utalványok is már hazánkban, de azért ezeknek még nem teljes a lefedettsége, ráadásul egyáltalán nem magyar kézben van a kibocsájtásuk – és ez rendkívül fontos tényező. Ezenkívül adózunk is utánuk! )

Apropó adózás!

Mielőtt valakinek hátsó gondolatai támadnának, gyorsan le kell szögezni, hogy a helyi pénzek használata nem mentesít az adózás kötelessége alól! :) A helyi pénzeknek alapvetően nem bűnelkövetői, hanem belső nemzetgazdaság erősítő szerepe van, gazdasági szabadságharc eszköz lehet belőle! Svájcnak néhány évtized kellett mire beállította a rendszert, de az ő modelljükből tanulva akár néhány év alatt is felállítható lenne egy működő országos helyi pénz, egy – a pénzkibocsátás jogát mesterségesen generált forradalmak és világháborúk révén megszerző szervezett magánhatalomtól részben független – duális gazdaság.

De akkor miért nem teszi ezt meg a „vért-verejtékkel" gazdasági szabadságharcot folytató, állítólagos nemzeti kormányunk ? ? ?

A kérdés költői persze...

Forrás: Velorex illetve Kossuth Rádió  („Közelről” c. műsor 16:05-tól)

 

Megjelent: 9149 alkalommal

Hozzászólások  

 
furesz007@citromail.
#14 furesz007@citromail. 2011-12-18 22:20
az utolso kerdesre a valasz: mert nem is nemzeti meg nem is kormany
Idézet
 
 
rasclaat
#13 rasclaat 2011-12-18 14:38
Idézet - leszerelt:
Idézet - Szemtanu:
...kinek mekkora az elkepzelo tehetsege...


Kedves Szemtanu...


gyönyörû
Idézet
 
 
leszerelt
#12 leszerelt 2011-12-03 02:24
Idézet - Szemtanu:
...kinek mekkora az elkepzelo tehetsege...


Kedves Szemtanu,

El kell ismernem: élénk elképzelő tehetséggel áldott meg Téged a Jóisten. Színes - és illatos - helyzet-festményed, habár nem föltétlenül hibás, szerintem eléggé szűk, s talán emiatt borúlátó.

Hamár képletekben beszélünk, nézzük meg helyzetünket egy távolabbi szempontból. Távolról azt látjuk, hogy nem egy nagy gödörben állunk mindannyian, hanem sok kisebb-nagyobb gödrökben (állami hatóságok, önkormányzatok, bankok törvénytelen magán végrehajtói, inkal-mossad és más, idegen hatalmak törvénytelen kezei, idegen-hitű egyházak megbízottjai, cigány-maffia, stb.). De, azt is látjuk, hogy a gödrök között is élünk még egynéhányan, sőt, mindenhol mászkálnak ki az emberek a gödrökből - akiket, természetesen, a hatalmak megpróbálnak visszalökdösni. De, a visszalökdösésre már nincs elég verőlegény, mert át lettek vezényelve a szaporodó patkányság megvédésére. Ám, ott is elfogyott már a pénz; egymillió testőrre egyszerűen nem telik, még az adófizető további megnyúzásával sem.

Egyesek megpróbálnak szigeteket építeni a gödrök közt (pl. a fönti cikk javaslata). Sajnos ők sem veszik észre, hogy az egész szenny-ingovány - gödröstől, szigetestől - süllyed a föld alá.

Mások viszont már észrevették, hogy mindenhol egy szokatlan, de valahogy mégis ismerős, fényözönben úszó szikla-világ emelkedik ki a föld alól. És, beteg elveiktől megszabadulva, óvatosan lépkedve, már arrafelé tartanak.

Igen: sajnos sok magyar belefullad a gödrökbe, és mindegyiket megsiratjuk. Utánuk, a kispatkányok merülnek alá, mert az ő nyakukba elitjeik ülnek. Aztán azok ajvékolnak, amíg el nem merülnek saját szennyükbe. Ezek viszont már nem azért pusztulnak oda mert őket alányomja valaki, hanem azért mert képtelenek elengedni süllyedő hatalmukat.

Az emelkedő szikla-világ mindenki számára elérhető, és a körmönfontabb patkányok megpróbálják odamenteni hatalmukat. Oda viszont csak az jut el, akit terhe nem viszi a föld alá. Aki aranyát cipeli...

Minden kezdet véget hordoz magában, és minden vég egyben kezdet is. Ahogyan a földkéreg, úgy az emberiség kora is Uroborosz-szerű. Ez az ősegyiptomi jelkép sokmindennek értelmet ad - hamár képletekben beszélünk.

Vajon mennyire volt fájdalmas megszületésünk folyamata? És vajon miféle képletet alkothatott iker-testvérünk anyánk méhében amikor egy szoros alagútban kínlódva eltűntünk a világosság felé?
Idézet
 
 
anikogyorgyi
#11 anikogyorgyi 2011-11-30 20:15
Idézet - Zoli:
"Pontosan .
Ha írtok, és észreveszitek hogy a gép aláhúzza a szót, akkor van benne amit nem jól írtatok, ne egymást kritizáljuk, avval nem vagyunk előbbre !"

Azért nem egészen, úgy van, mert nekem például, ha nem az én gépemen írom hanem mondjuk a feleségemén vagy bárhol házon kívül a hozzászólást akkor mindet aláhúzza :lol: Ha svédül írnám akkor csak a hibásakat húzná alá. Gondolom ez a böngésző nyelvi beállításától függ.


Igen, persze, ezt elfelejtettem :-( Elnézést :-)
Az a kérdés, hogy a gépen van-e Magyar nyelv választási lehetőség, Férjem gépe Magyar, Német és Angol nyelvű, de alaphelyzetben Német nyelvre áll be, íráskor lehet nyelvet választani.
Idézet
 
 
Zoli
#10 Zoli 2011-11-30 19:58
"Pontosan .
Ha írtok, és észreveszitek hogy a gép aláhúzza a szót, akkor van benne amit nem jól írtatok, ne egymást kritizáljuk, avval nem vagyunk előbbre !"

Azért nem egészen, úgy van, mert nekem például, ha nem az én gépemen írom hanem mondjuk a feleségemén vagy bárhol házon kívül a hozzászólást akkor mindet aláhúzza :lol: Ha svédül írnám akkor csak a hibásakat húzná alá. Gondolom ez a böngésző nyelvi beállításától függ.
Idézet
 
 
anikogyorgyi
#9 anikogyorgyi 2011-11-30 08:56
Idézet - fortepan:
A mondanivaló a lényeg, nem a helyesírás és a helyes fogalmazás! Aki csak ehhez tud hozzászólni, annak a jó szándéka nem jó helyen nyilvánul meg, végső soron megkérdőjelezhető!


Pontosan .
Ha írtok, és észreveszitek hogy a gép aláhúzza a szót, akkor van benne amit nem jól írtatok, ne egymást kritizáljuk, avval nem vagyunk előbbre !
Idézet
 
 
fortepan
#8 fortepan 2011-11-29 20:13
A mondanivaló a lényeg, nem a helyesírás és a helyes fogalmazás! Aki csak ehhez tud hozzászólni, annak a jó szándéka nem jó helyen nyilvánul meg, végső soron megkérdőjelezhető!
Idézet
 
 
Zoli
#7 Zoli 2011-11-29 14:30
Idézet - Szabóné Turay Katali:
Kedves Szemtanú!

Kellene még kicsit forgatni a Magyar helyesírás szabályait!



Kedves helyesírás szakik!

Amennyiben segíteni szeretétek, szerintem nem elég csak oda írni, hogy jó lenne még egy kicsit forgatni a helyesirás szabályait. Mint már valahol le is írtam elsösorban a mondani valónkon legyen a heangsuly, de ha már rá tudunk mutatni a hibákra is akkor jó lenne pontosan megirni hol hogyan kellett volna írni. Igy lehet tanulni de például ha nekem irják, hogy nemjó a helyesirás, akkor lehet ott javitok ahol éppen jó volt.
Idézet
 
 
Szabóné Turay Katali
#6 Szabóné Turay Katali 2011-11-29 11:20
Kedves Szemtanú!

Kellene még kicsit forgatni a Magyar helyesírás szabályait!
Idézet
 
 
Szabóné Turay Katali
#5 Szabóné Turay Katali 2011-11-29 11:15
Tisztelt Cikkíró!

"A helyi pénzeknek alapvetően nem bűnelkövetői, hanem belső nemzetgazdaság erősítő szerepe van, gazdasági szabadságharc eszköz lehet belőle!"

Helyesen ezt úgy írják és mondják, hogy: A helyi pénzeknek alapvetően nem bűnelkövetői, hanem belső nemzetgazdaságot erősítő szerepük van, gazdasági szabadságharc eszköz lehet belőlük!

A magyar nyelvtan ismer egy "több birtokos-egy birtok" nevű szerkezetet, amelyet a fentiek szerint kell helyesen használni!

Egyébként a cikk nagyon érdekes, már fel is jelentkeztem a www.hungaro.hu weboldalra!
Idézet
 
 
fortepan
#4 fortepan 2011-11-29 00:08
"A barterkereskedelem a történelem korai szakaszában (alacsony szintű munkamegosztás és specializáció mellett) volt általános."

- A történelem késői szakasza magas szintű munkamegosztással járó kereskedelmi fejlődés során, gazdasági versenyben leépítette a helyi gazdaságokat, a konvertibilis fizetőeszközöket tette meg értékmérőnek, majd kellő gazdasági és monetáris hatalom birtokában manipulálni kezdte a (már nem) szabadversenyen alapuló piacot, ezen keresztül az egyes államok belső gazdaságát és szociális politikáját, tönkretéve ezzel a kistérségek gazdasági megtartó erejét, proletarizálódást, majd lumpenesedést idézve elő a lakosság széles rétegeiben.

"állami monopoliumot sért"

- Az állami monopóliumnak az állam polgárai érdekében kellene működnie! Amennyiben ez nem így történik, az állam ezen a területen elveszíti legitimációjának alapvető feltételét!

"Ha lehetne helyi pénzt kibocsátani, akkor a Rotschildok nem tudták volna uralmuk alá hajtani a világot. "

- A világ leigázásához nem szükséges a jog, elég a tudatlanság. A jogot pedig az erőszak (háborúk) szolgáltatták. A korrupció pedig (árulás) csak olajozza a gépezetet.

"a központi bankok puszta létezése, kisebb részt pedig mohóságuk az infláció kiváltó oka. Tegyük hozzá, hogy az infláció okát még a szakirányú egyetemeken sem tanítják."

- a központi bankok a Rotschildok irányította háttérhatalom kezében vannak. A közgazdaságtant a bankvilág (pénzhatalom) érdekeinek megfelelő módon tanítják.

Egyébként pedig be kellene látni, hogy a [***] nagy történelmi és gazdasági fejlődés, a szabadkereskedelem és technikai forradalom, munkamegosztás és szakosodás, termelékenység növekedés és gépesítés, átváltható valuták és nemzetközi kölcsönök együttesen okozták jelenlegi helyzetünket. Ebből kilépni csak úgy lehet, ha a helyi gazdaságok fellendítésével (protekcionizmus!) megteremtjük a vidék gazdasági megtartó erejét. Ennek egyik eszköze lehet a helyi pénz, ám ez önmagában kevés.
Idézet
 
 
Szemtanu
#3 Szemtanu 2011-11-28 02:51
Igen.. lehetseges, minden lehetseges volna ha a korulmenyek adatottak lennenek.
Nem tudom kinek mekkora az elkepzelo tehetsege. En mindeg, amikor olvasok, nem csak futom a sorokat es nyelem a szavakat, mondatokat, hanem alltalaban beleelem magam a tortenetbe. Legyen az regeny vagy tudomanyos cikk.
Na most akkor elmeselem hogy hogyan kepzelem el a Magyar helyzetett, es a lehetosegeket.
Kepzeljetek el egy hatalmas godrott. Nagyot, benne minden magyarral. A nep nyakaban meg ott ulnek a kormany tagjai, miniszterek, es Orban Viktor. A jobbikosokat is oda tehetjuk. El lehet kepzelni egy ilyen idilli kepet. Persze hogy el. Na most kepzeljetek el az osszess miniszter es Orban kezet guzsba kotve. A kotelre ra van irva Made In United Europe. Megvan a kep? Akkor rajzolom tovabb. Most mindenki kepzelje el hogy a godor egy poce godor tele trutyival. Nyakig er a minisztereknek, az emberek mar ki sem latszodnak. De ulnek a godor szelen is, meghozza magyarok. A polojukon piros szegfu es [***] jelzes. Ott ulnek a godor szelen letolt gatyaval es toltik fel tovabb a godrott. Es hogy teljen minnel hamarabb az elvtarsakat etetik a brussszeliek. Kozben hosszu botokkal egy par kissapkas, polojukon IMF fenseg jellel toszogatjak a kormanypartiakat, varva hogy mikor fulladnak mar meg.
A godor jobb oldalan ulnek emberek, ok is sapkaban, igaz ezek a sapkak nem csak a fejbubot takarja el, ezek kup alakuak. Az emberek a kupalaku sapka alol figyelik a godorben es a godor szeli torteneseket, es kozben eszegetik a rizsuket, es varjak mikor kialtanak a godorbol segitsegert.
Na ez att a kerdes hogy mikor fog elhangzani a segelykialtas? Ez lehetoseg. A tobbi csak egy bena tehetetlen, fegyvertelen, penztelen nemzet elmelkedesei.
Ez a kekfrankos dolog mukodik, egy eros gazdasaggal rendelkezo tarsadalomban mint peldaul Svajc. De probald kifizetni a deviza hiteleded ilyen penzel....A rohogestol a kissapka le fog esni a nagyorru fejebubjarol.
Idézet
 
 
Tengezin
#2 Tengezin 2011-11-27 22:38
Az én értékelésem szerint a helyzet sokkal összetettebb, már ami a helyi pénzek használatát illeti.
Ha lehetne helyi pénzt kibocsátani, akkor a Rotschildok nem tudták volna uralmuk alá hajtani a világot. Néhány országot leszámítva, az egész világon tilos pénzt kibocsátani, kivéve a látszólag állami magánbankokat, pl. FED.

Pénzt kiadni tehát sehol, senkinek nincs joga. A helyi pénzhelyettesítőkre viszont szükség van, és nem az infláció letöréséhez, mert azt nem lehet letörni. Azért van rájuk szükség, mert nominálisan ugyan sok pénz van forgalomban, valójában egyes régiók egészséges gazdasági működéséhez mennyiségéhez viszont kevés.

Ma Mo-on a gazdaság egészséges működéséhez szükséges pénzmennyiségnek csak egy része, egyesek szerint 40%-a van forgalomban.
A helyi pénzek ezen az áldatlan egyenlőtlenségen akarnak változtatni. A közvetlen barter nem járható út. Ha egy fodrásznak akinek a szolgáltatásért tejjel kíván valaki fizetni, nem biztos, hogy szüksége van 50 liter tejre (vagy férfi frizura esetében 10 literre :lol: Ad absurdum, lehet, hogy nem is iszik tejet, viszont rumot igen)
Az úgynevezett helyi pénzek a kisközösségek számára megoldást jelenthetnek, hogy a hivatalos fizetőeszköz hiányban se kelljen közvetlen cserére kényszerülni.

Nagyrészt a központi bankok puszta létezése, kisebb részt pedig mohóságuk az infláció kiváltó oka. Tegyük hozzá, hogy az infláció okát még a szakirányú egyetemeken sem tanítják.
Idézet
 
 
Kósáné K Mária
#1 Kósáné K Mária 2011-11-27 09:11
Érdekes ez a helyi pénz, mert akkor mit is takar és milyen értékmérő szerint működik?
Egyrészt egy bartel ügylet:
"A javak és szolgáltatások közvetlen cseréjét barternek (naturális cserének) nevezzük. A barterügyletekben általános értékmérő (pénz vagy valamilyen áru) nem kap szerepet. Közvetlen termékcsere ezért csak akkor valósulhat meg, ha a két fél szükségletei egybeesnek. Az eladó éppen azt akarja, amit a vevő kínál, és fordítva."
Azonban, ebben a helyi pénz esetén, a bartel mégis értékmérő alapján kiviteleződik. Itt a helyi pénzt, egyben értékmérőként belép ebbe a rendszerbe, ami azonban így "váltóként is működik", vagyis fizetési igérvényként, de a váltó jelenlegi kritériumainak nem megfelelve, ugyanis nincs szerződés mögötte, nincs lejárat, nincs inflációt követő kamatmeghatározás, viszont van cserélhetőség, vagyis megfelel az "átruházható váltó" szerepére.
Egy dolog nem található meg mögötte, az érték kifizetésére való csereérték tényleges behajthatóságának kritériuma, vagyis a helyi pénz egy "becsületszóra" alapozott olyan bartelügylet, amiben egy értékmérő is be van iktatva, és a a mielőbbi beválthatósága miatt, csereértékként a papír is beváltható másoknál.
Na, ha most még ezt is nézzük:
"A barterkereskedelem a történelem korai szakaszában (alacsony szintű munkamegosztás és specializáció mellett) volt általános. Manapság a barterügyletek volumene eltörpül a pénzcserés ügyletek (közvetlen cserék) mellett. Vállalatok közötti kereskedelemben illetve országok közötti ügyletekben időnként előfordul. Gazdasági válság illetve hiperinfláció idején a lakosság gazdálkodásában betöltött szerepe jelentősen megnő."
Fentiekből kiderül, hogy az országos infláció egyik csökkentőjeként jelenik meg. Hogyan lehet ugyanis az inflációt csökkenteni? Fiskális eszközökkel, a pénzkibocsátás és ezáltal egyben a fogyasztás visszafolytásával, vagy a gazdaság termelésének csökkentésével. Mindkettő együttesen hat a infláció mutatóira.
A svájciak pont így manipulálják rendszeresen a a frankjuk stabil fennmaradását a világ valutái között, hogy nem a belső fizetési eszközeiket használják, tehát fogyasztásaik nem hatnak inflálólag a frankra, annak ellenére, hogy bizony elég jól élnek az ilyen típusú "bartel-váltó" pénzforgalmuk belső forgatásával.
Senkinek nem tünt fel az utóbbi időben, hogy a Svájc bizonygatja, hogy képes bármikor lejebb vinni a frank indexét, s ezáltal hatni a világválságra?
Csak egy rendelet megalkotásától függ a dolog, pl. megtiltja a helyi pénz alkalmazását, mint jogtalan pénzhelyettestő eszközt, ami ugye nem felel meg jelenleg, semmilyen elfogadott közgazdasági és pénzügyi fizetőeszköznek, de mégis "pénz", tehát állami monopoliumot sért.

A helyi pénz alkalmazása mögött csak egy közös társulási belépési nyilatkozat áll, de egyéni jogi igérvény és behajthatóság nem. Nézzünk egy kicsit amögé is, hogy milyen erkölcsi világban élünk most. Biztos, hogy mindenki becsületes ezek közül, akik részt vesznek egy ilyen helyi pénzkörben? Biztos, hogy teljesíteni és megváltani fogják a helyi pénzt rájuk eső részét valakinek?
A helyi pénzzel persze segítünk a saját kormányunknak, hogy mivel nem az igazi pénzek forognak közöttünk, ezért az inflációt csökkentjük.
Én részemről maradnék akkor már a sima bartelnél ügyleteknél.
Linkek: szivessegbank.hu/node/93
penzugy.erettsegi.org/.../...

És hogy mi köze van a váltónak a jelzáloghitelekhez:
eki.sze.hu/.../2fejezet.html
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Új írások

Jó honlapok

Oldalainkat 277 vendég és 0 tag böngészi

Látogatók

Hungary 68.1%Canada 1%
Romania 6.1%Serbia 0.8%
United States 4%Switzerland 0.4%
Russian Federation 3%Kuwait 0.3%
Germany 2.9%Australia 0.2%
Ukraine 2.8%France 0.2%
Slovakia 2.2%Czech Republic 0.2%
United Kingdom 1.9%Italy 0.2%
Austria 1.6%Netherlands 0.2%
Sweden 1.5%Greece 0.2%

Today: 24
This Week: 24
Last Week: 4501
This Month: 15964
Last Month: 25853
Total: 1565714

Belépés